[ یو اپ ]

آموزش های کمیاب ، معرفی سایت های کاربردی و اپلیکیشن های اختصاصی

[ یو اپ ]

آموزش های کمیاب ، معرفی سایت های کاربردی و اپلیکیشن های اختصاصی

[ یو اپ ]

سلام ...
امیدوارم حالتون خوب باشه

◇ محتوای این وبلاگ به شرح زیر است :
■ آموزش های کمیاب
■ معرفی سایت های کاربردی
■ اپلیکیشن های اختصاصی

اگه شماهم اپلیکیشنی ساختید می تونید از طریق راه های ارتباطی در قسمت (تماس با ما) برای بنده بفرستید تا با اسم خودتون بزارم تو وبلاگ .

[ یو اپ ] وبلاگی خاص و مفید
www.YouApp.blog.ir

ترفندهای جستجو در گوگل

یکی از مزیت های مفید و کاربردی وب ، جستجو در میان اطلاعات متنی و رسانه ای سایت های اینترنتی است.در حال حاضر یکی از قوی ترین و بزرگترین موتورهای جستجوگر ، گوگل است که به عنوان اولین ابزار برای جستجو در فضای وب کاربرد دارد. 


تقریبا هر سایتی که روی کار می آید در گوگل هم ثبت می شود و اگر شما با جستجو در آن با مشکلی مواجه شدید ، حتما مشکل از نحوه جستجوی شماست !



در زیر به معرفی راه های جستجوی سریع و مفید در گوگل یا به نوعی ” گوگل کردن ” می پردازیم .



1- علامت ” گیومه و کوتیشن ” 

با گذاشتن کلمات یا جملات خودتان در داخل یک گیومه یا کوتیشن ، گوگل می فهمد که فقط دنبال همان جمله یا کلمه مورد نظر هستید و سایت هایی که آن کلمات در داخل آنها است برای شما لیست می شوند.


2- علامت OR

اگر در میان کلمات خود از OR بزرگ استفاده کنید به گوگل می گویید که به طور همزمان برای دو کلمه جستجو را انجام دهد. مثلا اگر دنبال کلمات ( Youapp و آموزش کمیاب ) هستید باید در میان هر کدام از این کلمات از OR استفاده کنید. همچنین می توانید به جای OR از علامت ( | ) که با نگه داشتن کلیدهای ( SHIFT+\ ) انجام می شود استفاده کنید.


3- علامت + 

در جستجوگر گوگل ، عبارت هایی مثل the , to , a و دیگر عبارات نادیده گرفته می شوند و اگر می خواهید که این عبارات در جستجوهای شما لحاظ شوند می توانید از علامت مثبت ( + ) استفاده کنید. البته یک استفاده دیگر هم از این علامت می شود و آن هم اینست که اگر مثلا عبارت ( Youapp + یو اپ ) را در جستجوگر تایپ کنید ، گوگل می فهمد که باید به دنبال واژه Youapp بگردد که کلمه یو اپ درون آن باشد.


4- علامت – 

این علامت عکس علامت مثبت عمل می کند ، یعنی اگر عبارت ( Youapp – یو اپ ) را در جستجوگر بزنید ، گوگل می فهمد که باید دنبال کلمه Youapp بگردد که واژه یو اپ درون آن وجود نداشته باشد و آن کلمه را فیلتر کند.


5- علامت ~ 

اگر به دنبال عبارت یا مبحث خاصی هستید ، مثلا عبارت :

( آموزش ~ وبلاگ نویسی ) را در گوگل تایپ کرده تا موضوع و مقالات مرتبط با آموزش وبلاگ نویسی را به شما نمایش دهد.


6- عبارت  define 

اگر می خواهید که معنی یک کلمه یا هجی آن را در گوگل پیدا کنید باید ابتدا عبارت ( : define ) را نوشته و بعد کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید تا معنی و هجی آن را به شما بدهد که با روی کار آمدن مترجم گوگل می توانید از این ابزار استفاده کنید.


7- عبارت  filetype 

اگر بخواهید مثلا فایل های pdf,doc,txt,word,mpeg,swf و یا هر پسوند دیگری از فایل ها را جستجو کنید می توانید مثلا در گوگل عبارت ( Youapp : pdf ) را بزنید تا گوگل موضوعات پی دی اف مرتبط با کلمه مورد نظرتان را لیست کند.


8- عبارت  time 

با نوشتن عبارت Esfahan time در جستجوگرتان به گوگل می گویید که زمان محلی به وقت اصفهان را به شما نمایش دهد.


9- عبارت  USD in EURO

با تایپ این عبارت به گوگل می فهمانید که باید تفاوت نرخ بین دلار به یورو را برای شما نمایش دهد.


10- عبارت  site 

اگر هم بخواهید موضوعات و عناوین ایندکس شده یک سایت خاص را در گوگل ببینید باید مثلا عبارت (site:youapp.blog.ir ) را سرچ کنید.


11- عبارت  link 

اگر بخواهید به عنوان یک مدیر سایت متوجه شوید که چه سایت هایی به سایت شما لینک داده اند و یا بک لینک داده اند ، مثلا عبارت ( link:Youapp.blog.ir ) را زده تا بک لینک هایی که به این سایت داده شده را بتوان لیست کرد.


12- عبارت  paid 

اگر به دنبال نرم افزار یا فیلم یا هر چیز رایگان دیگری در فضای وب هستید می توانید مثلا عبارت ( windows-paid ) را در جستجوگرتان تایپ کنید تا نسخه رایگان نرم افزار مورد نظرتان لیست شود.


13- عبارت  intitle 

اگر به دنبال عنوان مطالب و مقالات خودتان در وب هستید ، می توانید مثلا عبارت ( intitle:youapp ) را تایپ کنید.


14- عبارت  inurl 

بر عکس قضیه و عبارت قبلی ، اگر مثلا عبارت :

( inurl: youapp ) را بزنید ، به گوگل می گویید که عبارت مورد نظرتان را فقط در آدرس URL سایت های اینترنتی جستجو کند.


15- عبارت  weather 

برای مطلع شدن از وضعیت آب و هوای مناطق کشور و یا شهرتان می توانید مثلا عبارت ( weather tehran ) را بزنید تا گوگل وضعیت آب و هوای منطقه شما را لیست کند.


16- عبارت  movie و music 

برای سرچ محتواهای یک ویدیو یا موزیک خاص در گوگل می توانید از دو عبارت ( :movie یا :music ) استفاده کنید.


17- محاسبات ریاضی 

جستجوگر گوگل حتی می تواند محاسبات ریاضی شما را انجام دهد . مثلا می توانید عبارت (sin(40 یا (tan(70 و یا هر عبارت ریاضی دیگری را تایپ کرده تا اندازه و عمل ریاضی شما را نمایش دهد.


18- عبارت  IP address 

اگر قصد دارید تا آدرس آی پی دستگاهی که در حال کار با آن هستید را بیابید، سریعترین راه ممکن استفاده از این ترفند جستجوگر گوگل است. برای یافتن این آدرس کافیست تا در جدول مربوط به جستجوی گوگل، عبارت”IP address” را بنویسید.


19- عبارت  books by 

اگر اهل کتاب و مطالعه باشید، با خواندن یک کتاب ممکن است بخواهید تا از سایر کتاب‌های منتشر شده توسط نویسنده آن اطلاع یابید. گوگل راه را برای این قضیه هموار کرده است. برای این امر کافیست تا قبل از نام نویسنده مدنظر، عبارت “books by” را وارد نمایید.

مثال: books by simin daneshvar این عبارت کلیه کتاب‌های نوشته شده توسط مرحوم سیمین دانشور را به نمایش درمی‌آورد.


20- شما بگید ...

اگه شما هم ترفندی برای جستجو در مرورگر گوگل می دونید بگید تا به لیست اضافه بشه. 


نظرات  (۲)

http://www.uploadina.com/12f7d8be1db6f40c/135-190-150dpi.jpg
۰۱ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۱۷ سایت تفریحی چفچفک
علامت ” گیومه و کوتیشن ” 

اینتست کردم خیلی خوب جواب داد مرسی...
پاسخ:
خواهش میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی